Hoppa till sidinnehåll
4Z3A4539 1 2000

Nabil valde Länsförsäkringar Fastighetsförmedling för värderingarna

Nabil valde Länsförsäkringar Fastighetsförmedling främst för värderingarna bolaget har, men också för möjligheten att arbeta inom bolaget i hela Sverige.

Nabil Hadji

Varje lokalkontor bör ha som mål och ambition att bli ledande inom det område man verkar i.


Nabil Hadji - Fastighetsmäklare Västerås

Nabil ser också det som väldigt värdefullt att bolaget erbjuder en helhetstjänst för kunderna och ser tydligt värdet och effekten av att ha ett väl fungerande tipssystem mellan olika avdelningar på bolaget. Ett samarbete Nabil tycker vi bör värdesätta högt och något vi borde bli ännu bättre på, för det tjänar alla på. 

Vad lockade dig att bli mäklare?

Variationen och den ständiga utvecklingen. Jag ville framför allt ha ett fritt arbete där jag får sätta mitt eget schema och tempo. Men jag har också ett behov av att ständigt utvecklas och blir lätt rastlös. Att arbeta som mäklare är ett väldigt varierande arbete och ingen dag är den andra lik, eftersom man arbetar med människor. Varje affär är unik och har sina utmaningar, det gillar jag väldigt mycket. Mycket planering och förberedelser på kontoret, men också mycket frihet och rörelse ute på fältet. Den kombinationen gillar jag.

Vilken väg tog du för att bli mäklare?

Jag började som säljare på Länsförsäkringar Bergslagen 2015 medan jag pluggade till ingenjör på Mälardalens Högskola. Under den tiden kom jag i kontakt med Franchisetagaren i Västerås bobutik. Vi kände direkt att vi ville jobba ihop och kom överens om att jag skulle gå Uppdragsutbildningen som Länsförsäkringar Fastighetsförmedling erbjuder via FEI. 

Varför ska man jobba som mäklare hos oss?

  • Vi är en stor och rikstäckande kedja och är väldigt starka lokalt.
  • Vi har ett tryggt och inarbetat varumärke som skapar trygghet och långsiktighet.
  • Vi har Sveriges mest nöjda kunder – 6 år i rad - och det är inget man får hur som helst, det är ett väldigt starkt kvitto på att vi gör något rätt!
  • Vi erbjuder en helhetslösning till kund, där kunden kan få hjälp med både bank och försäkring.  Och just där jag sitter, i Västerås, är vi som en enda stor arbetsplats där alla avledningar finns under samma tak.

Vad skulle du säga att BFF - samarbetet mellan bank, försäkring och fastighetsförmedling betyder - för dig och för oss som varumärke?

Det betyder väldigt mycket och vi kan erbjuda kunden en helhetslösning – jag har vunnit många affärer tack vare det erbjudandet. Vi alla skulle kunna lägga mer fokus på att få ihop samarbetet och det skulle hjälpa oss att bli den ledande kedjan.

Vilken har varit din största utmaning?

Det klassiska – att komma i gång i början med att bygga upp en kundstock, att sätta rutiner och lära sig hur man ska vara så effektiv som möjligt. Jag har under hela mitt arbetsliv arbetat som säljare i olika former och det har varit en fördel i mitt yrke som mäklare. Idag har jag många återkommande och nöjda kunder.  

Vad tror du är viktigt framåt?

Att vi fortsätter göra det grymma arbete vi gör idag, sätter alltid kunden i första rummet och erbjuder en personlig och trygg tjänst. Att vi är med i utvecklingen och driver den, hela tiden kolla på vad vi kan förbättra. Så vi inte står på sidlinjen och tittar. Sen tycker jag det är viktigt att man jobbar både centralt och lokalt med marknadsföring, ju mer man syns ju bättre. Mitt kontor kör tex reklam på våra lokalbussar. Konsten är att utvecklas i lagom takt, ta hand om nuvarande personal så vi växer och kan ta fler marknadsandelar och bli den ledande mäklarkedjan. Varje lokalkontor bör ha som mål och ambition att bli ledande inom det området man verkar. Lyckas vi där så kommer vi inom kort bli den ledande mäklarkedjan i Sverige!

Jobba med oss!

Vi vill ha kontakt med dig som brinner för fastighetsmäklarbranschen - oavsett om du har lång arbetslivserfarenhet eller är student i början av karriären.