Vi vill att du ska känna dig trygg. Därför anpassar vi kontinuerligt arbetssätt, kundmöten och visningar efter rådande situation. Läs mer Jag förstår
Tillbaka till nyheter

För femte året i rad: Länsförsäkringar Fastighetsförmedling har Sveriges nöjdaste kunder

2020-06-08

Länsförsäkringar Fastighetsförmedling har Sveriges nöjdaste kunder. Det visar Svenskt Kvalitetsindex rankning av kundnöjdhet inom mäklarbranschen 2020. För femte året i rad toppar Länsförsäkringar Fastighetsförmedling listan med en kundnöjdhet på 70,1.

– Vi arbetar kontinuerligt med resultatet av olika kundmätningar för att utveckla vårt arbetssätt. Att återigen få så fina betyg av kunderna är ett kvitto på att de värdesätter den trygghet, pålitlighet och lokala expertis som våra medarbetare levererar – särskilt när omvärlden upplevs osäker, säger Marcus Svanberg, VD på Länsförsäkringar Fastighetsförmedling.

Svenskt Kvalitetsindex har genomfört årliga undersökningar av mäklarbranschen sedan 2007. Kundnöjdheten mäts på en skala från 0–100, där både köpare och säljare tillfrågas om bland annat lojalitet, service och prisvärdhet. De tillfrågade i årets undersökning ger Länsförsäkringar Fastighetsförmedling en kundnöjdhet på 70,1. Det är att jämföra med branschen som helhet, där medelbetyget ligger på 66,1. Länsförsäkringar Fastighetsförmedling är därmed den aktör på marknaden som kunderna är mest nöjda med.

– Den senaste medarbetarundersökningen visar att Länsförsäkringar Fastighetsförmedling också blivit mer attraktiv som arbetsgivare. Att personalen trivs på jobbet gör att vi ser positiva effekter i såväl kundrelationer som försäljning, säger Marcus Svanberg.

Om undersökningen

Svenskt Kvalitetsindex undersökning av fastighetsmäklarbranschen genomfördes i maj 2020 genom intervjuer med mäklarföretagens kunder, både köpare och säljare. Mätningen lyfter insikter om hur kunder upplever sin leverantör och mäts genom ett index för exempelvis i image, kundnöjdhet och lojalitet, samt styrkan i dessa samband. Sammanlagt har 1 167 intervjuer genomförts med kunder som sålt eller köpt fastigheter. Läs mer om undersökningen här.

För mer information, vänligen kontakta:
Per Sangrud, PR- och kommunikationsansvarig
E-post: per.sangrud@lansfast.se