Tillbaka till pressmeddelanden

För fjärde året i rad: Länsförsäkringar Fastighetsförmedling har Sveriges nöjdaste kunder

2019-06-10

Länsförsäkringar Fastighetsförmedling har Sveriges nöjdaste kunder. Det visar Svenskt Kvalitetsindex rankning av kundnöjdhet inom mäklarbranschen 2019. För fjärde året i rad toppar Länsförsäkringar Fastighetsförmedling listan med en kundnöjdhet på 70,1. – Vi är oerhört glada och stolta över att återigen få så fina betyg av våra kunder. Länsförsäkringar Fastighetsförmedling använder resultatet av olika kundmätningar för att långsiktigt utveckla våra arbetssätt med fokus på trygghet, pålitlighet och lokal expertis, säger Marcus Svanberg, VD på Länsförsäkringar Fastighetsförmedling.Svenskt Kvalitetsindex har genomfört årliga undersökningar av mäklarbranschen sedan 2007. Kundnöjdheten mäts på en skala från 0–100, där både köpare och säljare tillfrågas om bland annat lojalitet, service och prisvärdhet. De tillfrågade i årets undersökning ger Länsförsäkringar Fastighetsförmedling en kundnöjdhet på 70,1. Det är att jämföra med branschen som helhet, där medelbetyget ligger på 65,6. Länsförsäkringar Fastighetsförmedling är därmed den aktör på marknaden som kunderna är mest nöjda med. – I den senaste medarbetarundersökningen får Länsförsäkringar Fastighetsförmedling höga betyg som arbetsgivare. Att personalen trivs på jobbet får också positiva effekter i kundrelationerna. Vår styrka är medarbetarna och deras passion och engagemang i varje enskilt kunduppdrag, säger Marcus Svanberg. Om undersökningenSvenskt Kvalitetsindex av fastighetsmäklarbranschen genomfördes i maj 2019 genom telefonintervjuer med mäklarföretagens kunder, både köpare och säljare.Mätningen lyfter insikter om hur kunder upplever sin leverantör. Kundnöjdheten mäts i image, förväntan, prisvärdhet, lojalitet samt produkt- och servicekvalitet. Sammanlagt har 1 934 intervjuer genomförts med kunder som sålt eller köpt fastigheter. Läs mer om undersökningen här.   För mer information, vänligen kontakta:Per Sangrud, PR- och kommunikationsansvarigTel. 073-441 04 07E-post: per.sangrud@lansfast.seMarcus Svanberg, VDTel. 070-238 21 50E-post: marcus.svanberg@lansfast.sePressbilder: Marcus SvanbergHär kan du följa oss:Webb: www.lansfast.seBlogg: www.bostadskoll.comFacebook: @lansfast.abInstagram: @lansfast.abTwitter: @lff_ab

Länsförsäkringar Fastighetsförmedling har Sveriges nöjdaste kunder. Det visar Svenskt Kvalitetsindex rankning av kundnöjdhet inom mäklarbranschen 2019. För fjärde året i rad toppar Länsförsäkringar Fastighetsförmedling listan med en kundnöjdhet på 70,1.

– Vi är oerhört glada och stolta över att återigen få så fina betyg av våra kunder. Länsförsäkringar Fastighetsförmedling använder resultatet av olika kundmätningar för att långsiktigt utveckla våra arbetssätt med fokus på trygghet, pålitlighet och lokal expertis, säger Marcus Svanberg, VD på Länsförsäkringar Fastighetsförmedling.

Svenskt Kvalitetsindex har genomfört årliga undersökningar av mäklarbranschen sedan 2007. Kundnöjdheten mäts på en skala från 0–100, där både köpare och säljare tillfrågas om bland annat lojalitet, service och prisvärdhet. De tillfrågade i årets undersökning ger Länsförsäkringar Fastighetsförmedling en kundnöjdhet på 70,1. Det är att jämföra med branschen som helhet, där medelbetyget ligger på 65,6. Länsförsäkringar Fastighetsförmedling är därmed den aktör på marknaden som kunderna är mest nöjda med.

– I den senaste medarbetarundersökningen får Länsförsäkringar Fastighetsförmedling höga betyg som arbetsgivare. Att personalen trivs på jobbet får också positiva effekter i kundrelationerna. Vår styrka är medarbetarna och deras passion och engagemang i varje enskilt kunduppdrag, säger Marcus Svanberg.

Om undersökningen
Svenskt Kvalitetsindex av fastighetsmäklarbranschen genomfördes i maj 2019 genom telefonintervjuer med mäklarföretagens kunder, både köpare och säljare.Mätningen lyfter insikter om hur kunder upplever sin leverantör. Kundnöjdheten mäts i image, förväntan, prisvärdhet, lojalitet samt produkt- och servicekvalitet. Sammanlagt har 1 934 intervjuer genomförts med kunder som sålt eller köpt fastigheter. Läs mer om undersökningen här.

 

För mer information, vänligen kontakta:
Per Sangrud, PR- och kommunikationsansvarig
Tel. 073-441 04 07
E-post: per.sangrud@lansfast.se

Marcus Svanberg, VD
Tel. 070-238 21 50
E-post: marcus.svanberg@lansfast.se
Pressbilder: Marcus Svanberg

Här kan du följa oss:

Webb: www.lansfast.se
Blogg: www.bostadskoll.com
Facebook: @lansfast.ab
Instagram: @lansfast.ab
Twitter: @lff_ab

Per Sangerud Presschef

Per Sangrud

PR- och hållbarhetschef

Bostadsspekulant

Statistik och rapporter

Här hittar du våra senaste rapporter om bostadsmarknaden, statistik och bilder fria att använda för dig som är journalist.