Länsförsäkringar Fastighetsförmedling inför uppförandekod

2018-11-08

Länsförsäkringar Fastighetsförmedling inför nu en uppförandekod för samtliga medarbetare och leverantörer. Uppförandekoden ska tydliggöra företagets värdegrund, vara en etisk kompass i det dagliga arbetet och bidra till att stärka det gemensamma förtroendet för fastighetsmäklarbranschen.

Flera undersökningar visar att förtroendet för den enskilde mäklaren är en betydelsefull del av en trygg bostadsaffär för många kunder. Mot denna bakgrund har Länsförsäkringar Fastighetsförmedling tagit fram en uppförandekod för de som arbetar inom, eller på uppdrag av, företaget. Uppförandekoden ställer bland annat krav på goda kundrelationer, affärsmässighet och jämställdhet. Den ger också möjlighet för medarbetarna att rapportera eventuella överträdelser.

– Med uppförandekoden får vi en ännu tydligare gemensam och transparent värdegrund att stå på. Den säkerställer också att kunden får ett fortsatt professionellt bemötande oavsett till vilken av våra 164 bobutiker den vänder sig. Min uppfattning är att alla mäklarföretag har ett ansvar för att säkra förtroendet för den egna verksamheten och branschen som helhet. Här vill vi föregå med gott exempel, säger Marcus Svanberg, VD på Länsförsäkringar Fastighetsförmedling.

 

Uppförandekod – Länsförsäkringar Fastighetsförmedling
Uppförandekoden gäller alla som arbetar inom, eller på uppdrag av, Länsförsäkringar Fastighetsförmedling. Här kan du ta del av uppförandekoden i sin helhet.

 

För mer information, vänligen kontakta:
Per Sangrud, PR- och kommunikationsansvarig
Tel. 073-441 04 07
E-post: per.sangrud@lansfast.se

Marcus Svanberg, VD
Tel. 070-238 21 50
E-post: marcus.svanberg@lansfast.se

Här kan du följa oss:

Webb: www.lansfast.se
Blogg: www.bostadskoll.com
Facebook: @lansfast.ab
Instagram: @lansfast.ab
Twitter: @lff_ab